Az önkormányzat az utóbbi hetekben több tervmódosítási igényt is megfogalmazott a 3-as bekötőutat építő kivitelező, illetve beruházó felé a július 17-i lakossági fórumon pedig már a közvetlenül érintett utcák lakói is bírálták a terveket.
Korábbi írásaink a témában:
Feszült a hangulat a 3-as számú bekötőútról zajló egyeztetéseken
http://www.csomor.hu/?module=news&action=show&nid=76917#MIDDLE
Botrányosan kezdődik a 3-as számú bekötőút építése
http://www.csomor.hu/?module=news&action=show&nid=76548#MIDDLE
A környék lakóinak írásos kérésére a 3-as számú (Rét utcai) bekötőút kezdőpontjától mindössze száz méterre található Laki utcai óvoda aulájában tartották meg az útépítéssel kapcsolatos tájékoztató fórumot. Az önkormányzatot Fábri István polgármester, Biró Attila alpolgármester, Eigler Tamás pénzügyi bizottsági elnök és Pásztor Sándor ügyrendi és közbiztonsági bizottsági elnök képviselte, továbbá jelen volt még dr. Katona Péter jegyző és Juhos Dávid műszaki osztályvezető is. Az építtető Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. részéről Kovács László projektvezető, a kivitelező Colas-Swietelsky Konzorcium részéről Tóth Sándor termelési főmérnök és Sebestyén Balázs építésvezető, a Metrober Kft. részéről pedig Bartha Anikó létesítményi mérnök volt jelen a fórumon. A nyári időpont ellenére több mint száz érdeklődő lakos jött el a tájékoztatóra.
A megjelent érdeklődők közül voltak, akik üdvözölték az új út építését, vagy azért, mert tehermentesít több más túlterhelt utcát (főképpen a Major―Jókai―Rákóczi utcát), vagy azért, mert a környéken lakóknak gyorsabb közlekedési lehetőséget jelent a főváros irányába. Közülük is többen azonban közlekedésbiztonsági szempontból problémásnak ítélték meg a Laki sarki becsatlakozásra vonatkozó terveket.
A hozzászólók nagy többsége azonban kritikával illette a 2,3 kilométer hosszú út építését – ők döntően a Laki sarok környéki utcákban laknak. Sokan hiányolták az elmaradt tájékoztatást, és elfogadhatatlannak tartották, hogy előzetes értesítés nélkül kezdődtek el a munkálatok, amelyek komolyan zavarják az itt élők nyugalmát. A legtöbben értetlenségüknek adtak hangot, hogy miért nem tartalmazzák a tervek a gyalogjárdát a belterületi szakaszon, illetve hogy a már jelenleg is komoly forgalmú Laki sarokra becsatlakozó új út miatt miért nem körforgalmat alakítanak ki, hisz minden más megoldás komoly közlekedési veszélyforrást rejt magában. A környék tanyáin, lovardáin élők üdvözölték az önkormányzat erőfeszítéseit a régi Paraszthíd és földút megtartására, de az építkezés alatti keresztirányú közlekedés megoldását is sürgősnek tartották.
Fábri István polgármester elmondta, hogy az építkezés kezdeti stádiumában az alvállalkozó szabálytalan, belterületet érintő szállítási tevékenységét a lakók nyugalma érdekében néhány napon belül leállíttatták és jelenleg már szabályosan, a település lakott részeit elkerülve zajlik a kitermelt nagy mennyiségű föld-, illetve töltősóder elszállítása. Az önkormányzat ezután a legsürgősebb lépésnek a térség rekreációs, illetve mezőgazdasági jellegű közlekedésének későbbi biztosítását tartotta: a patakon való jelenleg egyedüli átkelési lehetőség későbbi biztosítását a tervek szerint elbontásra ítélt Paraszthíd megőrzésével, illetve a régi földút megtartását. Ez ügyben zajlanak az egyeztetések a kivitelezővel és az építtetővel. További problémának a belterületet érintő, illetve a Laki sarki közlekedési problémák tűnnek, amivel kapcsolatban elkészíttetik a módosító javaslataikat.
Kovács László projektvezető (NIF Zrt.) a beruházás fontosabb elemeit és vázlatosan az útépítési terveket ismertette. A kérdésekre, javaslatokra válaszolva kifejtette, hogy az előző önkormányzat már évekkel ezelőtt ebben a formában hagyta jóvá a terveket, amit egyébként a helyi hivatal készíttetett, és jóllehet kérték, de végül finanszírozási okokból abba sem gyalogjárda, sem kerékpárút nem lett betervezve. Ezenkívül körforgalmat sem terveztek. Ezen változtatni már nem lehet, mert akkor az egész beruházás finanszírozása kerül veszélybe. A kivitelezést érintő kisebb módosítási lehetőségekről a polgármesterrel és az önkormányzat műszaki osztályának vezetőivel egyeztetnek.
Tóth Sándor termelési főmérnök (Colas-Switelsky Konzorcium) elnézést kért a lakóktól az útépítés kezdeti kellemetlenségeiért és megígérte, hogy a lehetőségeken belül mindenkinek a problémáit megpróbálják kezelni. Javasolta ezért, hogy őt vagy a helyszínen tartózkodó kollégáit keressék meg az itt élők. Az útépítés alatti átmeneti forgalomszabályozást úgy alakították ki, hogy az minél kevésbé zavarja akár az itt lakók, akár a távoli tanyák felé erre járó közlekedését. Akiknek ennek ellenére nehézséget okoz a közlekedés, azokkal egyénileg próbálnak megoldást találni.
A fórum végén Fábri István polgármester ígéretet tett arra, hogy a felmerült lakossági javaslatokat is figyelembe véve megpróbálják elérni, hogy új forgalomtechnikai és kivitelezési megoldásokkal biztonságosabb legyen a megépítendő út a belterületi részen is, továbbá minden fontosabb lépésről tájékoztatják az érintett lakosságot.