Május 3. és június 4. között lehet jelezni a házhoz kiérkező lomtalanítási igényeket Csömörön. A lomokat előre egyeztetett időpontban, május 24. és július 3. között viszi el a szolgáltató.
A közszolgáltatás keretein belül, évente egy alkalommal térítésmentesen, maximum 2 m3 hulladék mennyiségig lomtalanítási szolgáltatás igénybevételére van lehetőség.
A közterületek rendjének és tisztaságának megőrzése érdekében, lakossági igénybejelentés alapján, előre egyeztetett – nem előre meghirdetett – napokon végezik a lomtalanítást.
Az igénybejelentés feltételei:
Igénylést kizárólag a közszolgáltatásban nyilvántartott és szerződött, aktív (a szolgáltatást nem szüneteltető), közüzemi díjhátralékkal nem rendelkező ingatlanhasználók nyújthatnak be.
Fontos! Lomtalanítási igényét KIZÁRÓLAG a településére vonatkozó, fenti időpontban lehet leadni.
Az igénybejelentés történhet:
- a www.zoldhid.hu honlapon megtalálható űrlap kitöltésével
- személyesen az ügyfélszolgálati irodák nyitvatartási idejében (azonosítás ügyfélszám és személyes iratok alapján)
- a fenti honlapról előzetesen letöltött igénybejelentő lap segítségével, amelyet a lomtalanitas@zoldhid.hu e-mail címre kell megküldeni. Kérjük, hogy a spam mappát is figyeljék, mert sok esetben oda érkeznek a válaszlevelek!
Lomtalanítás folyamata:
- Lomtalanítási igény benyújtása
- Közszolgáltató visszajelzi a teljesítés dátumát, várható időpontját
- A visszaigazolt dátumon a közszolgáltató jelentkezik a regisztrált címen. Kollégáink max. 5 perc várakozás után távoznak a helyszínről
- A lakos az ingatlanon belül tárolja a lomhulladékot, amelyet a gépjármű érkezésekor átad a személyzetnek (HT. 40 § 3. bekezdés alapján)
- Ügyfelünk aláírásával igazolja a lomtalanítás elvégzését
A lomtalanítás időpontjának pontos meghatározása a fentiek és a szolgáltató belső járattervének figyelembevételével történik. A megkeresés beérkezését követően, erőforrásunkhoz igazított optimális begyűjtési terv készül, majd visszajelzünk a megadott elérhetőségek valamelyikén. Az általunk visszaigazolt napon kollégáink az Ön által megjelölt címen fognak jelentkezni.
Az ingatlanhasználó akadályoztatása esetén annak megbízottja is jogosult átadni a közszolgáltató részére a lomhulladékokat.
Lomnak minősül a lomtalanítás során átvett olyan háztartási hulladék, amely a közszolgáltatás keretében rendszeresített gyűjtőedény méreteit meghaladja.
Lomtalanításkor átadható hulladékok:
- bútorok (asztal, szék, szekrény, ágy, komód stb.) szétszerelt, mozgatható állapotban
- egyéb fából készült tárgyak, amelyek a méretük miatt nem férnek el a hagyományos gyűjtőedényben
- szőnyeg, padlószőnyeg, matrac, ágynemű, textil, ruhanemű
- műanyag (linóleum) padlók, kerti bútorok, műanyag medencék, műanyag játékok
- KIZÁRÓLAG személygépkocsi, kerékpár, motorkerékpár gumiabroncsok (háztartásonként max. 4 db)
A lomhulladék hatékonyabb elszállítása és a szétszóródás megakadályozása érdekében a nagydarabos lom (pl. bútor) kivételével a lomhulladék kizárólag bezsákolva, kötegelve adható át a Közszolgáltatónak. Az ettől eltérő módon átadni kívánt hulladék elszállítását a Közszolgáltató megtagadhatja.
A lomtalanítás során NEM kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:
- vegyes települési hulladék (kommunális, háztartási)
- zöldhulladék
- szelektíven gyűjthető üveg, műanyag, papír hulladék
- veszélyes hulladék (festék, hígító, vegyszer, oldószer, fénycső, elem, akkumulátor)
- hungarocell, fáradt olaj, tintapatron
- inert hulladék (építési törmelék, bontásból származó anyag, csempe, járólap)
- nagy méretű gumiabroncsok (teherautó, munkagép stb.)
- elektronikai hulladék (begyűjtése egyedi szervezés alapján)
Amennyiben az ingatlanhasználó részéről a közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontra nem történik meg a hulladék átadása, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, abban az esetben új időpont egyeztetés már nem lehetséges!