Search

Üdvözöljük!

Search
Search

Megkezdődött az adóívek kiküldése

2025 március 25. –
Kiemelt hírek Önkormányzati, települési hírek

Az önkormányzat munkatársai a napokban megkezdték a lakossági építményadóhoz tartozó  bevallási nyomtatvány és kitöltési útmutató kihordását, melyet minden csömöri háztartás postaládájába eljuttatnak. A nyomtatványokat folyamatosan viszik ki a munkatársak, előre várhatóan 1-2 héten belül mindenki megkapja azt.

Az egy oldalas polgármesteri, alpolgármesteri és pénzügyi bizottság elnöki közös levél mellékleten kívül a teljes formanyomtatvány országosan egységes, vagyis minden településen ugyanezeket az adóíveket kell kitölteni. Az írott formanyomtatvány kiküldése nem kötelező, a helyi önkormányzat azért döntött mégis emellett, mert ez az első olyan adóév, amikor minden építménnyel rendelkező csömöri ingatlan adókötelessé vált (a hazai települések többségén már régóta van általános ingatlanadó építmény adó vagy kommunális adó formájában, így a nyomtatott változatot ők legtöbbször már nem küldik ki.)

A kitöltött bevallást legkésőbb 2025. április 30-áig mindenkinek vissza kell küldenie. Kérjük, hogy aki teheti, elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül küldje meg bevallását! Ez mindenkinek a legköltségkímélőbb megoldás, kérjük, aki teheti, ezzel a formával éljen.

Akik papír alapon küldik vissza, az adóosztály által kiadott határozatot is papír alapon kapják majd meg, könyvelt küldeményként, míg az ügyfélkapun keresztül érkezett bevallások határozatait szintén az ügyfélkapun keresztül kapják meg a lakosok.

Az adatbejelentő benyújtása az alábbiak szerint történhet:

1. Elektronikus úton: az E-Önkormányzati Portálon keresztül. A böngészőbe a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap link beírását követően DÁP mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+ használatával be kell jelentkezni, ezt követően az önkormányzatkeresőben ki kell választani Csömör települést. Miután ez megtörtént, az ügyindítás feliratra kell kattintani. Megjelenik két lenyitható űrlapkereső – Ágazat és Ügytípus. Az ágazatnál az adóügyet kell kiválasztani, majd az ügytípusnál az építményadót és ezt követően az űrlapkereső gombra kell klikkelni. Meg fog jelenni az „Adatbejelentés az épület, épületrész utáni építményadóról” megnevezésű űrlap felirat. Az online kitöltés gomb megnyomásával lehet az űrlapot megnyitni, kitölteni és beküldeni.

 2. Postai úton: Csömöri Polgármesteri Hivatal Adóosztálya 2141 Csömör, Szabadság út 5. címre,

3.  Polgármesteri Hivatal külső bejárata után kihelyezett gyűjtőládába való bedobásával.

Fontos!

Email-ben kézbesített (szkennelt) adatbejelentő nem számít elektronikus megküldésnek, nincs hitelesítve aláírással, ezért azt nem tudjuk elfogadni! Minden esetben a fentebb felsorolt három lehetséges mód közül válasszanak a bejelentő benyújtásához.

Mi történik az adatbejelentést követően?

Az adatbejelentés adatai alapján az önkormányzati adóhatóság határozatban állapítja meg az
adót, tehát az adózónak nem kell kiszámítani azt. Az adó mértéke lakás esetén 250 Ft/m2, 50 m2 feletti nem lakás céljára szolgáló építmény esetén 180 Ft/m2, üdülő esetén 1098 Ft/m2.

Amennyiben szükséges a határozathozatalhoz, az adóhatóság hiánypótlást rendelhet el, ami
azt jelenti, hogy további adatokat kérhet. Ha a tényállás ekkor sem tisztázható, akkor az
önkormányzati adóhatóság ellenőrzést rendel el és ellenőrzés keretén belül hoz határozatot az
adó összegéről.

Az adózónak a határozat kézhezvételét követően kell az adót megfizetni a határozatban szereplő
időpontokban és összegben (általában évente két részletben kell az adót megfizetni).

Az önkormányzat adóosztályának elérhetőségei:

06 28 544 1060, 06 28 544 1070, 06 28 544 105.  

Nyomtatvány: https://csomor.hu/wp-content/uploads/2025/03/2025.04.30-ig-visszakuldendo-epitmenyado-adatbejelento-maganszemelyek-reszere.pdf

Tájékoztató: https://csomor.hu/wp-content/uploads/2025/03/2025.04.30-ig-visszakuldendo-epitmenyado-adatbejelento-kitoltesi-utmutato.pdf

Megszakítás