Október 12-én délelőtt a MÁV-HÉV Zrt. próbajáratot indított Csömör-Kerepes között a csömöri HÉV hátsó vonalán. A próbaüzemen az üzemeltető MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója, Keresztes Péter mellett a társaság több vezetője, valamint a csömöri önkormányzat részéről Fábri István polgármester és Pásztor Sándor képviselői vett részt.
Mint azt Keresztes Péter vezérigazgató elmondta, a hátsó vonal megnyitásának gondolatát, azaz a Csömör-Kerepes útvonal bekapcsolását a közösségi közlekedésbe a MÁV-HÉV Zrt. és a csömöri önkormányzat is támogatja. A mai próbaüzemben „élesben” is tesztelték a járatot, így jövő év elejétől akár el is indulhat a kötött pályás közlekedés az érintett szakaszon.
A vezérigazgató elmondta, ők is ismerik azt a BKK tanulmányt, amely Budapest irányába viszont a csömöri szakaszra, a jelenlegi kötött pálya helyett buszos közlekedést javasol. Azonban a MÁV-HÉV Zrt. ebben a kérdésben nem döntéshozó, hanem működtető, de álláspontjuk szerint nem lenne célszerű megszüntetni a csömöri szárnyvonalat.
Fábri István polgármester a próbajárat után tartott sajtótájékoztatón elmondta, a hátsó nyomvonalon a 90-es években szüntették meg a HÉV közlekedést, de azóta is gyakran felmerülő lakossági igény, hogy a kistarcsai kórház, illetve a gödöllői járás irányába legyen gyorsabb, közvetlen járat Csömörről. A hátsó vágány visszakapcsolása a közösségi közlekedésbe jó, és gyors megoldást jelentene a jelenlegi cinkotai kerülőhöz képest. Az önkormányzat szeretné megkérdezni erről a csömöriek véleményét is, így hamarosan széles körű lakossági felmérést végeznek majd a témában a MÁV-HÉV Zrt.-vel közösen.
A csömöri HÉV másik kérdésével, a Csömör-Cinkota közötti járat esetleges megszüntetésének tervével kapcsolatban a polgármester elmondta, az utazások 95%-a Budapest felé történik a nagyközségből. A kérdésre, nevezetesen, hogy mi lesz a sorsa a Csömör-Budapest irányú HÉV-nek, sajnos a mai napig nem érkezett válasz a döntéshozó minisztériumtól, kormánybiztosságtól. Ugyanakkor az önkormányzat bízik a pozitív döntésben, de sajnos egyelőre egyetlen tanulmány érhető el ezzel kapcsolatban, amelyben a tervek szerint a csömöri szárnyvonalon busz közlekedne Cinkota és Csömör között, azaz, megszűnne a kötöttpályás közlekedés, és az átszállás nélküli Budapestre jutás lehetősége. Csömörön 128 éve üzemel HÉV, a tradíciók mellett a kötött pályás közlekedés kényelmessége és előnyei is mind a HÉV megtartása, fejlesztése mellett szólnak.