Üdvözöljük!

E-ügyintézés

Tisztelt Felhasználók!

 Tájékoztatjuk, hogy a Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás (BKSZ) háttérrendszerein 2024.03.23-án 08:00 órától 2024.03.24-én 00:00 óráig karbantartást végeznek éles környezetben. Ezen időszak alatt a Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás, a kapcsolódó tárhely szolgáltatások és az E-Önkormányzati portál ügyindítás (űrlap-beküldés) nem lesznek elérhetők.

 

 

Felhívjuk honlapunk látogatóinak figyelmét, hogy az “Elektronikus ügyintézés” menüpontban részletes ismertető található többek között a következő témákban: állampolgárok elektronikus ügyintézése – gazdálkodó szervezetek elektronikus ügyintézése – elektronikus űrlapjaink – e-Papír szolgáltatás.

Önkormányzati ügyek. Mindenkinek. Bárhonnan.

A sorban állás a múlté, intézze ügyeit mostantól online!

Az online elérhető Önkormányzati Hivatali Portál nemcsak magánszemélyeknek, hanem a vállalkozásoknak is megkönnyíti a mindennapjait. Az e-ügyintézési felületen keresztül az ország bármelyik pontjáról, gyorsan és kényelmesen intézhetők az önkormányzati ügyek. Az elektronikus ügyintézést választók így nemcsak a sorban állás miatti bosszankodástól kímélik meg magukat, hanem támogatják a papírmentes és környezetkímélő ügyintézést is.

Egy új vállalkozás elindítása, vagy egy meglévő adminisztrációs feladatainak teljesítése mellett nehéz a rohanó hétköznapok során még az önkormányzati hivatalt is útba ejteni. Szerencsére manapság erre már nincs feltétlenül szükség, hiszen van olyan digitális tér, amelyre belépve egyre több helyi hivatali ügy elintézhető. Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális ügyek sora indítható és egyszerűen nyomon követhető.

A portál segítségével a papír alapú, személyes megjelenést igénylő ügyintézés helyett az ország bármely pontjáról, bármikor, kényelmesen, online is intézhetők akár a magán és vállalkozói helyi adóügyek is. Adóigazolás kérhető, túlfizetés esetén átvezetés és visszatérítés kezdeményezhető, gépjármű-, illetve termőföld adó jelenthető be, valamint helyi/önkormányzati adó- és értékbizonyítvány igénylésre is van mód. A helyi iparűzési adó bevallása a portál segítségével szintén könnyűszerrel megoldható, függetlenül attól, hogy általános vagy ideiglenes tevékenységről van szó.

Az elektronikus ügyintézésnek köszönhetően jelentősen megrövidül a helyi adóbevallásra fordított idő. A lakosság mellett a gazdálkodó szervezetek is kényelmesen teljesíthetik helyi adóbevallással kapcsolatos kötelezettségüket, és lekérhetik helyi adóegyenlegüket. Az online rendszerbe való belépést és személyes azonosítást követően ismét időt takarít meg a rendszer a felhasználónak, ugyanis közhiteles nyilvántartásokban meglévő személyes adatok már automatikusan kitöltve jelennek meg az űrlapokon.

Az online ügyintézési felületen közel félszáz különféle ügy indítható, többek között ipari és kereskedelmi, hagyatéki, birtokvédelmi, valamint szociális, sőt az Önkormányzati Hivatali Portálról is közvetlen linken elérhető, az úgynevezett e-Papír szolgáltatás (epapir.gov.hu) segítségével szinte bármilyen egyéb ügy is benyújtható elektronikus úton. A bejelentkezett felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megtekinthetik, hol tart az adott ügy, illetve az előzetesen már kitöltött űrlapjaikat is könnyedén elérhetik.

 
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!

Kényelmes és gyors megoldás nyújt a bárhonnan elérhető Önkormányzati Hivatali Portál

Házasságkötés, gyermekszületés, építkezés, autóvásárlás, vállalkozásindítás, mind-mind fontos és örömteli, ugyanakkor kétségtelenül hivatalos ügyintézéssel is járó események. Januártól már minden magyarországi településen, így nálunk is elérhető az Önkormányzati Hivatali Portál szolgáltatás, amelyen keresztül online, akár a saját nappalinkból is kényelmesen és gyorsan intézhetők az önkormányzati hivatali ügyek a hét minden napján. Így életünk kisebb-nagyobb eseményei és azok adminisztrációs feladatai is sokkal könnyebbé válnak.

Évente számos hivatalos ügyben keressük fel a helyi önkormányzatot, a hivatali látogatások száma pedig tovább nő életünk nagy pillanatainál. Anyakönyvi kivonat kiállítása, gépjármű- és építményadó bejelentés, szociális támogatási kérelem benyújtása, szálláshely nyilvántartásba vétel, iparűzési adó bevallás és még sorolhatnánk azon tevékenységeket, melyek általánosan a személyes ügyintézések közé tartoznak és automatikusan a hosszú sorban állás jut róla eszünkbe. Ez a kép azonban 2019-től teljesen megváltozik, mert az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül már egyre több ügyet elektronikusan is intézhetünk, amikor időnk engedi, akár a vasárnapi ebéd után is.

Az e-ügyintézés országosan egységes ügymenetet biztosít és ahogy a személyes ügyfélfogadásnál megszokhattuk, úgy a digitális térben is végig vezet minket a jól ismert folyamatokon. Első lépésben saját magunk beazonosítása történik, majd a lakossági és vállalkozási ügyintézés kiválasztása, ezt követően pedig a szükséges adatok megadása. Mindezt a legnagyobb biztonság mellett, gyorsabban, átláthatóbban és papírmentesen, vagyis környezetkímélőbb módon tehetjük, mint korábban.

Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül bejelentkezett felhasználók számos helyi lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális vagy adóügyet indíthatnak, az online űrlappal nem rendelkező ügyek esetén pedig az e-Papír szolgáltatást lehet igénybe venni.

Az e-ügyintézést választókat a belépést követően azonosítja a rendszer és az űrlapok általános adatai automatikusan kitöltésre kerülnek, rövidítve így a ráfordított időt. A felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megismerhetik a folyamatok aktuális állapotát és megnyithatják a lementett űrlapokat.

A gyorsabb ügyintézést támogatja, hogy a lakosság mellett a vállalkozások is kényelmesen teljesíthetik adóbevallással kapcsolatos ügyeiket és távolról is lekérhetik helyi adóegyenlegüket és aktuális folyamataik státuszát.

Bevezető

Csömör Nagyközség Önkormányzata biztosítja az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 108. § (1) bekezdése alapján az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv.-ben meghatározottak szerint.

Az önkormányzat a törvényi előírásokat elektronikus űrlapbenyújtási lehetőséggel, és általános célú elektronikus kérelem űrlap, a továbbiakban e-Papír dokumentumok fogadásával biztosítja.

Az elektronikus ügyintézés technikailag.

Az elektronikus ügyintézés célja és feladata, hogy a résztvevő felek egymásnak időbélyeggel ellátott, titkosított, letagadhatatlan, megváltoztathatatlan dokumentumokat tudjanak küldeni papír felhasználása nélkül, a feladó és a címzett egyértelműen azonosíthatósága mellett.

A fogalmak részletesebben:

  • Időbélyeg: a dokumentum küldésének / fogadásának másodperc pontosságú időpontja.
  • Titkosított: a dokumentum a kititkosításoz szükséges információ nélkül értelmezhetetlen.
  • Letagadhatatlan: a dokumentum útjáról igazolásokat küld a rendszer a feleknek, és naplóz, ezáltal visszakereshető.
  • Megváltoztathatatlan: az elektronikus aláírás garantálja, hogy tetszőleges hosszúságú dokumentumban akár egyetlen karakter változtatása esetén is észlelhető, hogy az már nem az eredeti dokumentum

 

Elektronikus ügyintézés – általános tájékoztató

 

Széchenyi - Európai Szociális alap

Állampolgárok elektronikus ügyintézése

Az állampolgárok Elektronikus űrlapokat, és e-Papír szolgáltatással elküldött üzeneteket küldhetnek a hivataloknak, nem hivatali ügyintézéshez pedig elektronikus aláírással láthatják el tetszőleges dokumentumaikat.

Az elektronikus ügyintézés állampolgárok számára ügyfélkapun keresztül történik, amelynek létrehozása egyszeri regisztrációval lehetséges. A regisztráció nem igényel jelentős adminisztrációs többletet, az állampolgárok nagyobb hányada valószínűleg már rendelkezik ügyfélkapuval, mivel az állami adóhatóság felé évek óta történhet ily módon az adókötelezettségek bevallásának teljesítése.

2018. február 1.-óta az Ügyfélkapu regisztrációt a Csömöri Polgármesteri Hivatalban is el lehet végezni. Ez ügyben minden hétfőn 15-18 óra között Bacskai Józsefné Erzsikét, a Gödöllői Járási Hivatal Kistarcsai Kirendeltségének munkatársát kell keresni.

Az ügyfélkapus regisztrációról a https://ugyfelkapu.gov.hu/sugo/s-regisztracio/s-szemelyes-regisztracio oldalon olvashat bővebben.

A https://szuf.magyarorszag.hu/ oldalon azok a jelenleg elérhető elektronikus szolgáltatások találhatóak összegyűjtve, amelyekkel az állampolgárok a legkülönbözőbb élethelyzetekben (tanulás, munka, szabadidő, személyes okmányok stb.) kapcsolatba kerülhetnek, és ügyfélkapus azonosítással használhatnak.

Ha van ügyfélkapunk az már elég ahhoz is, hogy elektronikus aláírással láthassuk el dokumentumainkat, amiket nem hivatali ügyintézés céljából, pl. email mellékletként küldhetünk el. Ilyen módon hitelesített dokumentumaink bizonyítják a személyazonosságunkat, titkosítottak, és megváltoztathatatlanok lesznek. Ez az AVDH hitelesítés szolgáltatás, ami elérhető itt: https://niszavdh.gov.hu . A használati útmutató fülre kattintva találunk segítséget is.

Mi magunk is ellenőrizhetjük, hogy egy kapott dokumentum alá van-e írva elektronikusan.  Ezt a Kormányzati Elektronikus Aláíró és Aláírásellenőrző Szoftver használatával tehetjük meg, mely az alábbi oldalról letölthető (KEAASZ SZOFTVER): https://eszemelyi.hu/letoltesek/#alairo-szoftver

Felhasználói leírás: https://keaesz.gov.hu/keaasz/documents/KEAASZ_Felhasznaloi_leiras.pdf

Telepítési leírás: https://keaesz.gov.hu/keaasz/documents/KEAASZ_Telepitesi_leiras.pdf

A PDF dokumentumok megjelenítésére leggyakrabban használt Adobe PDF Reader program is képes a digitális aláírások ellenőrzésére, és az ezzel kapcsolatos adatok megjelenítésére.

Gazdálkodó szervezetek elektronikus ügyintézése

A gazdálkodó szervezetek Elektronikus űrlapokat, és e-Papír szolgáltatással elküldött dokumentumokat küldhetnek a hivataloknak a cégkapus küldést kiválasztva.

FIGYELEM! Az e-ügyintézési törvény (Eüsztv.) értelmében 2018. január 1. napjától az elektronikus ügyintézés nem csupán lehetőség a gazdálkodó szervezetek számára, hanem általános érvényű, minden eljárási mozzanatra kiterjedő kötelezettség, aminek a gazdálkodó szervezet akkor tud megfelelni, ha rendelkezik Cégkapuval, vagy Hivatali kapuval.

A Cégkapu regisztráció a https://tarhely.gov.hu/ckp-regisztracio/tajekoztato.html oldalról elindulva végezhető el.

A https://ohp-20.asp.lgov.hu/gyik_regisztracio oldalon pedig a Hivatali kapu regisztrációval kapcsolatban lehet információt találni.

Elektronikus űrlapjaink

A következő két ügytípushoz készült elektronikus űrlap:

  • Önkormányzati közigazgatási határozat bírósági felülvizsgálata.
  • Jegyzői birtokvédelmi határozat bírósági felülvizsgálata.

Az elektronikus űrlapok használatához a felhasználó számítógépén telepítve kell lennie az ANYK Általános Nyomtatvány Kitöltő programnak, amely a Kormányzati Portálon érhető el ezen a linken https://nav.gov.hu/nyomtatvanyok/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok/nyomtatvany_apeh/keretprogramok/AbevJava. Ugyanitt súgó, és gyakorlati útmutató is található.

Az űrlapok lehetővé teszik további fájlok, mellékletek csatolását is, még a küldésre megjelölés előtt. A kitöltés befejeztével az űrlapot meg kell jelölni ügyfélkapus vagy cégkapus beküldésre, majd a hitelesítő adatok megadása után lehet elküldeni részünkre.

Kérjük, hogy a közigazgatási peres ügyekben és a birtokvédelmi határozatok megváltoztatása iránti ügyekben a megfelelő űrlapot szíveskedjen letölteni és használni!

Az állomány nevére kattintva indul el a letöltés, a letöltött állományt futtatva települ az elektronikus űrlap a nyomtatvány kitöltő programba.

 

CSOMORPMH_kozig._hatarozat_birosagi_felulvizsg.jar

CSOMORPMH_birtokvedelmi_hatarozat_birosagi_felulvizsg.jar

 

 

e-Papír szolgáltatás

A 451/2016. (XII.19.) Korm. rendelet 68. §-ának értelmében az elektronikus ügyintézést biztosító szervek 2018. január 1-jétől kötelesek biztosítani az ePAPIR szolgáltatás útján előterjesztett beadványok befogadását, ha az adott ügytípus elektronikus űrlappal nem támogatott.

Az általános célú elektronikus kérelem űrlap, azaz e-Papír szolgáltatás célja, hogy azokban az eljárásokban vagy egyszerű ügyekben is legyen lehetősége az ügyfélnek beadványát elektronikus úton továbbítani a hatóság felé, amelyeket gyakoriságuk vagy egyéb ok miatt nem indokolt elektronikus űrlappal támogatni.

Az e-Papír minden azonosított felhasználó számára elérhető, egyszerűen igénybe vehető, a papír alapú ügyintézés esetében megszokott szabad szöveges levél elektronikus változatának megfelelő szolgáltatás, amelynél azonban a küldő hiteles beazonosítása is megtörténik.

Az állampolgárok a https://epapir.gov.hu/ internetes felületen, Ügyfélkapus, eSZIG-el (elektronikus személyi igazolvány) vagy Részleges kódú telefonos azonosítás után állíthatják össze küldeményüket. A küldemény összeállításához először a hivatalt kell kiválasztani, majd a témacsoportot, végül a csoporton belüli ügytípust.

Első lépés az „Önkormányzati Igazgatás” témacsoport, azután az ügytípus legördülő menüből az üzenet jellegének megfelelő ügytípus kiválasztása.

A címzett kiválasztásához kattintani kell a „Válasszon hivatalt, vagy kezdjen el gépelni” sorra. Az ekkor megjelenő kereső az egymás után beütött betűknek megfelelő címzetteket jeleníti meg. Ha hivatalunknak kíván dokumentumot küldeni „CSÖMÖR NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA” lesz a megfelelő címzett.

Egy szabadszöveges mezőben megírhatják, hogy milyen okból fordulnak az adott hivatalhoz. Ezt követen csatolhatnak dokumentumokat, majd akár a kérelmet, akár a csatolmányokat hitelesíthetik, majd beküldhetik a kérelmüket. Az oldal tetején található részletes súgó is.

A dokumentum elküldése után ki kell jelentkezni fent a nevünk melletti kis háromszögre, majd a „Kijelentkezés-re kattintással.

e-Papír üzenet választható ügytípusai

e-Papír üzenet összeállításakor az „Önkormányzati Igazgatás” témacsoport kiválasztása után az ügytípus legördülő menüből az alábbi ügytípusok közül lehet választani:

  • Adatkérés, tájékoztatás kérése, közérdekű bejelentés, javaslat
  • Adóügyek Anyakönyvi ügyek
  • Az önkormányzat képviselő-testületével kapcsolatos ügyek
  • Az önkormányzat tulajdonával kapcsolatos tulajdonosi, vagyonkezelési ügyek
  • Címnyilvántartási ügyek
  • Egészségügyi ügyek
  • Egyéb
  • Építési ügyek
  • Gyermekvédelem és gyámügyek
  • Hagyatéki ügyek
  • HR, munkaügyi ügyek
  • Ingatlan ügyek
  • Kereskedelmi ügyek
  • Kulturális- és sport ügyek
  • Mezőgazdasági, állat-és növény-egészségügyi ügyek
  • Oktatási ügyek
  • Parkolási ügyek
  • Polgárvédelmi, honvédelmi, katasztrófavédelmi ügyek
  • Szociális ügyek
  • Települési zöldterületi ügyek
  • Településképi és városépítési ügyek
  • Településtervezési ügyek
  • Településüzemeltetési ügyek
  • Vállalkozási ügyek
Megszakítás