A csömöri önkormányzat csak abban az esetben járul hozzá a Rét utcai („3-as számú”) bekötőút forgalomba helyezéséhez, ha a kért változtatásokkal épül meg az új út.
Tovább zajlanak az egyeztetések Csömör Nagyközség Önkormányzata, az építtető Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a kivitelező Colas-Swietelsky Konzorcium között az épülő Rét utcai („3-as számú”) bekötőút ügyében. Az önkormányzat augusztus 28-ára problémaegyeztető megbeszélést hívott össze az érintett felekkel, amelyen a támogató hatóság, a Pro Régió Nonprofit Közhasznú Kft. képviselői is részt vettek. A Polgármesteri Hivatalban lezajlott egyeztetésen az önkormányzat határozott álláspontot képviselt: csak akkor járul hozzá az út forgalomba helyezéséhez, ha a kért és a lakosság által is szükségesnek tartott változtatásokkal épül meg a több mint két kilométer hosszú, egymilliárd forintos európai uniós támogatással megvalósuló beruházás. A felek több mint két hónapos vita után végül megegyeztek abban, hogy közösen kérik a támogatási összeg fölött rendelkező Nemzeti Fejlesztési Ügynökség hozzájárulását a tervek és a határidő módosításához.
Fábri István polgármester a vitatott kérdéseket a következőképpen foglalta össze:
– Sajnos ugyanaz az átgondolatlanság jellemezte a már négy évvel ezelőtt jóváhagyott új bekötőút tervezését, mint korábban az M0-s felüljárók megépítését: az önkormányzat és a kivitelező NIF Zrt. csak a gépjárműforgalomra gondolt, de figyelmen kívül hagyta a gyalogos és kerékpáros közlekedést. Az M0-s szervizúthoz becsatlakozó út esetében a helyzet azonban még rosszabb: a legfontosabb kirándulási útvonalak vezetnek erre, így a lovas közlekedést is ellehetetlenítené a jelenlegi tervek alapján épülő út. Sőt, több ponton a gépjárművek számára is rendkívül veszélyes megoldások valósulnának meg. Egyértelműsítettük azonban, hogy szemben az előző vezetőkkel, mi semmiképp sem járulunk hozzá az út forgalomba helyezéséhez és nem vesszük át az önkormányzat kezelésbe azt, ha a kért négy fő módosításra nem kerül sor. Az első, hogy a Csömöri-patak fölött átívelő új híd mellett vagy hagyják meg a régi Paraszthidat vagy építsenek egy új hidat a gyalogos, kerékpáros és lovas közlekedés biztosítására. A második, hogy a várhatóan rendkívül forgalmas és veszélyes Laki sarki kereszteződésben körforgalmat és hozzá kapcsolódó gyalogátkelőhelyeket alakítsanak ki. A harmadik, hogy legalább a belterületi szakaszon, a Laki saroktól a Rét utcáig épüljön az úttal párhuzamosan gyalogjárda és kerékpárút. A negyedik feltételt végül is mi magunk biztosítjuk: kis átalakítással, de a jelenlegi helyén hagyjuk a buszfordulót, nem pedig a tervekben szereplő helyre, a Szedervölgyi-erdőhöz helyezzük át, ahonnan járdakapcsolat és gyalogátkelőhely nélkül kellene átkelniük az utasoknak a forgalmas új bekötő úton. Nem plusz extra igényekkel álltunk tehát elő, hanem a legelemibb biztonságot garantáló megoldásokat kérünk.